Cestno transportna mreža je pomemben faktor ekonomskega in socialnega razvoja držav. Gradnja in vzdrževanje cest sta velika deleža nacionalnega dohodka, zato je pri upravljanju z cestami potrebno izvajati pametno politiko. Za razne odločitve so nam danes na voljo mnogi sistemi in modeli za upravljanje z cestami. Eden izmed njih je HDM-III, s pomočjo katerega primerjamo ocene stroškov in ekonomska vrednotenja različnih gradbenih in vzdrževalnih posegov, pri različnih časovnih strategijah, bodisi za en odsek (link), več odsekov ali pa cestno mrežo. Za različne alternative vzdrževanja in različne diskontne stopnje, dobimo rezultat, na osnovi katerega se odločimo za neko alternativo: IRR - interno stopnjo donosnosti, NSV - neto sedanjo vrednost in koristi po prvem letu. V primeru uporabe HDM-a, v povezavi z Expenditure Budgeting Model-om (EBM), dobimo kot rezultat minimalne skupne diskontirane stroške ali pa maximalno neto sedanjo vrednost, pod danimi finančnimi pogoji za skupino odsekov, na katerih se izvajajo določeni gradbeni in vzdrževalni posegi.